روژ دیزاین

در این وبلاگ مطالبی مانند: طراحی سایت، بهینه سازی سایت و مانند این بحث خواهد شد.

روژ دیزاین

در این وبلاگ مطالبی مانند: طراحی سایت، بهینه سازی سایت و مانند این بحث خواهد شد.

10 روش برای مرتبسازی فایل های PSD در فوتوشاپ

مهم نیست با فوتوشاپ چه کاری انجام می دهید. مرتبسازی PSD های مختلف، بسیار اهمیت دارد، خصوصا زمانی که با طراحان سایت و برنامه نویسان وب سایت کار می کنید. زیرا آن ها برای طراحی سایت احتیاج به PSD شما دارند. در اینجا ده راه ساختن یک PSD حرفه ای را خواهید آموخت:


از Guides and Grids استفاده کنید

انتخاب های بسیاری برای کشیدن آبجکت ها در فوتوشاپ وجود دارد اما این ابزار بسیار برای جابجا کردن آبجکت ها بر پیکسل گرید شما مناسب خواهد بود.


از Smart Objects برای المان های تکراری استفاده کنید

از Smart Object زمانی استفاده کنید که چند نمونه از یک یا چند لایه دارید. این ابزار به شما امکان می دهد تا آن ها را با هم بروز کنید.


با Layer group و Shared mask کار کنید

این ابزار بسیار مهم بوده و به شما امکان می دهد تا PSD های خود را مرتب سازی کنید. همچنین می توانید با Shared Mask آیتم های زیادی را به یکباره بپوشانید.


نام گذاری و رنگ بندی PSD

نام گذاری هر لایه بسیار مشکل و وقتگیر می باشد اما برای کار ها در فوتوشاپ بسیار مناسب است. با نسخه جدید photoshop CC(14.2)، می توانید از 244 کاراکتر در لایه هایتان استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از لیبل های رنگی موجب تشخیص لایه ها از یک دیگر شوید.


متون خود را با نظم نگه دارید

به جای استفاده از چند فایل PSD از یک Layer Comps استفاده کنید اگر نیاز به چند PSD از یک قالب دارید، به جای ذخیره چندین PSD از Layer Comps استفاده کنید. مزیت استفاده از این ابزار این است که می توانید بر لایه ها ویرایش انجام دهید.


از Adjustment Layers استفاده کنید

این ابزار به شما امکان ویرایش بر تصاویر را می دهد. همچنین این امکان را دارد که افراد دیگر که با PSD شما کار می کنند بتوانند به تنظیمات شما دسترسی داشته باشند.


از Vector Shapes در هر زمان استفاده کنید

این اشکال انعطاف بیشتری نسبت به لایه های پیکسلی فراهم می کند. و به راحتی می توانند توسط یک ابزار تنظیم شوند. همچنین استفاده از این اشکال موجب پایین نیامدن کیفیت کار می شود.


از Swatches برای رنگ های یکنواخت استفاده کنید

اگر رنگ خود را زود انتخاب کرده اید، در قسمت طراحی حتما از Swatches استفاده کنید زیرا می توانید رنگبندی خود را بعد ها نیز مشاهده کنید.


لایه های اضافی را پاک کنید

لایه های اضافی موجب به هم ریخته شدن PSD شما می شود و سایز فایلش را بالا میبرد. پس آن ها را حذف کرده یا با هم ترکیبشان کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.