روژ دیزاین

در این وبلاگ مطالبی مانند: طراحی سایت، بهینه سازی سایت و مانند این بحث خواهد شد.

روژ دیزاین

در این وبلاگ مطالبی مانند: طراحی سایت، بهینه سازی سایت و مانند این بحث خواهد شد.

3 کلید موفقیت در طراحی لندینگ پیج در سایت


لندینگ پیج (landing page)، یکی از مهم ترین صفحات می باشد که موجب جلب توجه افراد در سایت خواهد شد. طراحی این صفحات ها در سایت های مختلف بسته به محصولاتی که ارزه می کند متفاوت است. اما چند کلید موفقیت وجود دارد که در همه آن ها مشترک می باشد:


1. قالب سایت و نظم هر المان.

باید بالای هر المان، عکسی مخصوص به آن را قرار دهید تا بیننده بداند که چه موقع به صفحه هدف شما خواهد رسید.توجه کنید که محتوای آن باید با نظم و مرتب باشد. اگر یک مسیر آسان از یک محتوا به دیگری نباشد، بینندگان وبسایت شما را ترک خواهند کرد. همچنین از گرافیک ها و آیکن ها نیز برای زیبا تر کردن آن می توانید استفاده کنید.


2. از تصویر های خوب استفاده کنید.

در طراحی هر صفحه به خصوص در لندینگ پیج، حتما باید از تصاویری استفاده کنید که توجه بیننده را به خود جلب کند. یکی از قوی ترین راه ها بر انگیختن احساسات عاطفی آن هاست.


3. استفاده از رنگ های مورد پسند بیننده

روان شناسی رنگ ها مخصوصا در لندینگ پیج ها بسیار اهمیت دارد. حتما باید از رنگ هایی در صفحه خود استفاده کنید که نشان دهنده کیفیت خوب محصولتان باشد. مثلا رنگ آبی برای این صفحه مناسب است. زیرا نشان دهنده تمیزی، تازگی و سنتی می باشد.سبز نیز برای لندینگ پیج مناسب است. به این دلیل که بیانگر رشد، پول و زندگی می باشد. اما همانطور که گفته شد، لندینگ پیج ها در هر محصول متفاوت می باشند.


نتیجه

با این 3 کلید می توانید به اندازه 3 قدم از رقبای خود پیشی بگیرید. به خاطر داشته باشید که یک تغییر کوچک در سایت شما موجب پیروزیتان خواهد بود اما همیشه فاکتور ها را امتحان کنید و لندینگ پیج مناسب با محصول خود را انتخاب و طراحی کنید.

انتقال ایده هایتان به طراح



انتقال ایده برای بیشتر افراد مشکل می باشد. مخصوصا اگر موضوع راجع به طراحی سایت باشد که قرار است تعداد بیشماری بیننده داشته باشد. بهتر است اول در مورد برنامه ای که برای سایت خود دارید، کاملا بیندیشید.

بهتر است ابتدا به دنبال هدف سایت خود باشید. همچنین پیغامی که سایت شما می خواهد منتقل کند را بیابید.

سپس با یک طراح حرفه ای مشاوره کرده و هدف سایتتان را به او بگویید.

چنانچه سایتی در نظر دارید که می تواند برای انتقال ایده تان به شما کمک کند، آن را در اختیار طراح قرار دهید.

و در آخر اجازه دهید خود آن ها نیز نظر خود را به شما اعلام کنند. زیرا هدف آن ها کمک به شما برای رسیدن هرچه سریع تر به اهدافتان می باشد.

3 روش برای آسان تر کردن طراحی


اینترنت یک رسانه ی بسیار قدرتمند می باشد و وبسایت شما اگر خوب طراحی شده باشد، یک ابزار بسیار قدرت مند تر برای تکیه کردن خواهد بود.

به عنوان طراح، تجاران و دیگر افراد که از اینترنت جهت جلب نظر مشتری از بیشترین استفاده برخوردارند، مهم است بدانید که وبسایت شما نه تنها کارایی بسیار خواهد داشت، بلکه بیشترین توجه را به خود جلب خواهد کرد.

بیشتر مواقع، یک پیغام ساده شما می تواند توجه مشتریان دقیق و نکته بین را به خود معطوف کند.

در بعضی مواقع برای نشان دادن کلیه المان ها در طراحی یک سایت، فشاری به طراحان وارد می شود که این کار موجب شلوغی و بی نظمی در سایت خواهد شد.

احتیاجی نیست سایت خود را به یک سینک ظرف شویی شلوغ تبدیل کنید. با طراحی ساده هم می توانید در رأس توجه بینندگان قرار گیرید.

 این 3 روش برای ساخت یک سایت ساده به شما کمک خواهد کرد :




1. تمرکز خود را کامل روی سایت خود قرار دهید.


هدف خود را مشخص کنید و بعد سایت خود را طراحی کنید.

دقیق بدانید که مشتری و مقصود شما کجاست.

زمانی که نقشه سایت خود را برنامه ریزی کردید، آنگاه دیگر اجزای سایت شما به طرز و شکل منظم به وجود می آید.

برای مثال برای عکس برداری از مدل لباس، عکاس دقیقا می داند که می خواهد چگونه توجه بیننده را روی لباس ها جلب  کند.

همچنین در عکاسی غذا، دقیقا فقط غذا ها و انواع آن نشان داده می شود.

این مسئله در طراحی وبسایت نیز صدق می کند.

یک وبسایت باید بتواند چشم بیننده را به هدف و آنچه که باید در این سایت ببیند جلب کند.

فقط توجه کنید که در طراحی خود اغراق نکنید.

بعضی طراحان سعی در بزرگ کردن سایت خود دارند "این موارد بیشتر در سایت دارای محصول شایع می باشد." که در نهایت موجب بی توجهی افراد به آن خواهد شد.

همیشه هدف خود را انتخاب کرده سپس عکس ها، متون و رنگبندی را انجام دهید.



2. موارد و المان های خود را کوتاه تر کنید.


دو المان چه کوچک چه بزرگ، یا حتی المان هایی  که دارای اندازه واقعی خود هستند، می توانند طراحی شما را خراب کنند.

همچنین توجه خواننده را به سایت شما کم خواهد کرد.

اگر سایت ساده و جذاب می خواهید حتما باید تعداد  محتوای خود را کاهش دهید.

این نکته به این معنی نیست که همه چیز را تیتروار بنویسید بلکه فقط متناسب با سایت خود مطالب را قرار دهید. به عبارتی دیگر مطالب با سایت شما بالانس داشته باشد.


3.ساختن رتبه بندی در طراحی

آخرین اما مهمترین مقوله در طراحی سایت شما، نشان دادن رتبه بندی در طراحیتان  می باشد.

جنبه هایی در طراحی که می خواهید بیشترین اهمیت را داشته باشند را حتما باید به خواننده نشان دهید.

مثلا عکس های شما بهتر است که در گروه وجود داشته باشند و هر کدام به تنهایی در جایی از صفحه شما وجود نداشته باشند.

یا حتی کمی تمایز نیز می تواند موجب جلب توجه شود.

در طراحی خلاقیت داشته باشید. حتی ممکن است این خلاقیت به قیمت شکستن قوانین تمام شود.



نتیجه:

طراحی قرار دادن همه وسایل روی میز نیست، بلکه به معنی چیدن با سلیقه و نظم آن ها به طوری که باعث جلب توجه شود، می باشد. یک سایت خوب باید المان هایی که متناسب با هدف شماست در خود داشته باشد.

در پروژه های خود، این 3 روش را به خاطر داشته باشید: تمرکز بر هدف، کاستن المان های کم اهمیت و ساختن یک رتبه بندی منظم و واضح.

 


طراحی سایت از 0 تا 100


با توجه به اینکه امروزه اینترنت در خانه ها و تمام مراکز اداری وجود دارد و به عبارتی در دسترس همگان قرار دارد، وجود سایت برای تمام ارضه کنندگان محصول امری ضروری بشمار می آید. به همین دلیل با ایجاد این مقاله می خواهیم اصطلاحات و نحوه ساخت یک سایت را از 0 تا 100 بیان کنیم:


ثبت یک دامنه

دامنه نام سایت شماست. این عمل اولین قدم شما برای رسیدن به سایت مورد نظر می باشد. با صرف کمی وقت می توانید نام دامنه خود را مشخص کنید. به این ترتیب که در یکی از سایت های خرید دامنه، نام دامنه ای که می خواهید برای سایتتان قرار دهید را انتخاب می کنید. (در مورد چگونگی انتخاب نام دامنه، در مقالات آینده بحث خواهیم کرد.)


میزبانی سایت

هاست یا میزبان سایت محل قرار دادن خود سایت شما، عکس، ویدیو و .... است.

به ازای مبلغی مشخص می توانید فضای هاست خود را شارژ کنید.


و حالا قدم نهایی و مهمترین قدم، طراحی سایت شما می باشد.

طراحی سایت

در این راه، بسته به هدف خود می توانید سایت طراحی کنید. اگر خود شما مایل باشید، می توانید با یادگیری برنامه هایی مانند: HTML، CSS و غیره (بسته به هدف مورد نظر) سایتی مناسب بسازید.

از دیگر کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده از مدیریت محتوا هایی مانند: ورد پرس، دروپال و .... می باشد.


برای طراحی سایت خود وقت بسیار بگذارید. زیرا مهمترین اصل در ایجاد ارتباط میان شما و دیگر افراد می باشد.

درباره روژ دیزاین

روژ، همان روز است اما به زبان کوردی. شاید روژ شما را به یاد روژ لب بیندازد. چه عالی؛ ما با آن هم مشکلی نداریم. مهم آن است که درست از همین لحظه به بعد، شما نام روژ دیزاین را فراموش نخواهید کرد. ما روژی خاص هستیم، می توانید ما را با طیفی طلایی رنگ از خورشید تصور کنید یا رنگی شاید شدیدا قرمز؛ اختیار با شماست.

روش کار ما فقط مختص خود ماست؛ یکتا هستیم. مشتریان ما نیز یکتا هستند. کار اصلی ما طراحی سایت است و در این کسب و کار، سابقه داریم اما برند روژ دیزاین درست از ابتدای سال 93 شروع به فعالیت کرده است.

در مورد خدمات و نحوه سفارش به سایت مراجعه کنیم.